ניקוי ספות עשויות כותנה – דברים שחשוב לדעת

לפני שנבצע ניקוי של ספות הכותנה שלנו, יש כמה דברים שאנו צריכים לבדוק לפני שמתחילים לעבוד ולרסס חומרים על בד הריפוד שעלולים לגרום נזק ולא לנקות, אלא להרוס את הריפוד.

כמה דגשים :

  • לא משתמשים בחומרים המכילים חמצן פעיל, ובשום אופן לא משתמשים באקונומיקה, גם לא בכמות קטנה.
  • בודקים לפני שמתחילים, עוד לפני שמתחילים את הניקוי יש לנקות בכמות קטנה בגב הספה ולבדוק שהחומר לא משאיר כתמים או גורם לנזק.
  • רק חומרים מתאימים – חשוב להשתמש רק בחומרים שמתאימים לניקוי ספות בד כותנה ולבדוק מהם החומרים הפעילים בתוך החמור.
  • לא מייבשים – התחלתם את הניקוי של הספה, מעולה, בדרך כלל לא מומלץ כלל לייבש את חומר הניקוי אלא לתת לספה להתייבש לבד, אם יש כתם חזק, ואתם מייבשים אותו (אפילו שיש חומר ניקוי על הבד) אתם עלולים לגרום לכך שהכתם יהיה יבש וחזק בתוך הבד ואז גם בניקיון חוזר לא ניתן יהיה להוציאו בכלל.

אחרי שעקבתם אחרי הדגשים האלו, אפשר להתחיל בניקיון הפסה ולהפוך אותה לחדשה ונקייה כמו ביום שקיבלתם אותה.

ספה גדולה

איך מנקים ספות כותנה

ניקוי ספות הוא תהליך שמורכב מכמה חלקים, אבל לפני תהליך הניקוי יש להבחין בסוגי הכתמים הקיימים על הספה ולכל סוג כתם ולכלוך להתאים את סוג הניקוי הנדרש.

אבק ושערות של חיות מחמד :

אם יש לכם אבק על הספה ושערות של חיות מחמד, ניתן לנקות זאת בקלות מבלי להשקיע יותר מידי מאמץ ושימוש בחומרים.

באמצעות שואב אבק פשוט ניתן לשאוב את השערות ואת האבק, אחרי השאיבה הכל יראה אחרת לגמרי.

כתמי שמן, קפה ונוזלים :

יש המון חומרים שנמכרים היום ומבטיחים לכם שהספה תחזור להיות נוצצת בקלות רק על ידי ריסוס החומר, אבל יש סוד קטן שלא גילו לכם (או שכן גילו אותו ואתם חוששים לנסות, אז אין ממה לחשוש, סוד החומץ באמת עובד).

קחו מעט חומץ ומים קרים ביחס שווה כלומר על כל כוס חומץ שימו כוס מים, ערבבו את החומץ והמים ואז באמצעות מברשת גיהוץ (ניתן להשיג אחת כזאת כמעט בכל חנות) שפשפו את התמיסה שנוצרה.

לאחר מכן נגבו עם מגבת לחה, בשום אופן אל תנסו לייבש עם מאוורר או עם פן חימום את הכתם, תנו לו להתייבש מעצמו, רק משכו מעט מעודפי החומר שנותרו עם מגבת לחה.

צבע שעבר מבד אחר :

במקרה שבו עבר צבע מבד אחר לבד הספה, מקרים כאלו קשה מאוד להסיר את כתמי הצבע ולנקות, כאן אתם כבר צריכים לפנות לאיש מקצוע שיבצע עבורכם את העבודה.

מוציאים מכבסים :

אם ריפוד הספה שלכם ניתן להסרה פשוט מאוד הסירו אותו והוציאו את תוכן המילוי (ספוגים, נוצות, או כל מילוי אחר) הכניסו את הבד לכביסה עדינה וקצרה ולאחר מכן החזירו אותו, בכל מקרה כזה לא מומלץ להשתמש במסירי כתמים שונים על הבד לפני שמנסים מעט מהם במקום מוסתר.

תוכן עניינים

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
איש מנקה
כל השיטות לחדר רחצה מבריק

"מהי השיטה הטובה ביותר לניקוי חדר רחצה" היא ללא ספק אחת השאלות הנפוצות ביותר, ואנחנו כאן בכדי לענות על השאלה באמצעות הצגה של שלוש טכניקות מרכזיות אותן תוכלו ליישם כבר

ספוג
איך לנקות ריהוט למרפסת?

עוד רגע מתחילה העונה של המרפסות. השמש מאפשרת לשבת בחוץ, הציפורים מצייצות ואפשר סוף סוף להתיישב על ריהוט המרפסת שחיכה לנו זמן ממושך, או שלא? רגע לפני שאתם ניגשים להתיישב

שלוש מיטות
איך לנקות מיטת קומותיים בצורה יסודית

ניתן להכריז ברוב קולות כי חדרי ילדים הם מהחדרים המלוכלכים ביותר בבית. אוכל שנשכח בתיקים, צבעים, טושים, נצנצים, פלסטלינה ועוד רשימה ארוכה של גורמי לכלוך וסכנה גורמים לחדרי השינה להיות